عجیب‌ترین پرنده قرن ۲۱
dashtak
اجتماعی- تفریحی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, :: 10:29 :: نويسنده : yaser

اگر هواپیما، بالون، هلیکوپتر و هاورکرافت را با هم ترکیب کنید، چه به دست می‌آورید؟ جواب این سوال در یک هواپیمای شکم گنده پر شده با گاز هلیوم است که می‌تواند در باندهای فرودگاهی بسیار کوتاه بلند شود و بنشیند.

این طرح به هواپیما اجازه می‌دهد تا منابع اورژانسی را به نواحی آسیب دیده که در آنها جاده‌ها و باندهای فرودگاهی خسارت دیده‌اند، منتقل کند.
هم اکنون مطالعات امکان سنجی این هواپیمای ویژه، در پروژه پرواز و فرود در باند‌های بسیار کوتاه در هر جای ممکن (یا ESTOLAS) کمیسیون اروپایی، در دست انجام است.

عجیب ترین پرنده
این آزمایش به سرپرستی الکساندر گامالیف از دانشگاه صنعتی ریگای لاتویا (لیتوانی) و دریمیترس دریکاکیس از دانشگاه کرانفیلد انگلستان انجام شده است.
چیزی که این گروه تحقیقاتی در ذهن دارند، یک هواپیمای شکم گنده و ملخ دار ساخته شده از فیبر کربن بسیار سبک است. اما به جای یک بدنه معمولی دراز و باریک، یک مخزن داخلی متورم خواهد داشت که می‌توان آن را با گاز هلیوم سبک پر کرد تا سبک‌تر شود.

علاوه بر آن، کل بدنه هواپیما، شکل بال دارد تا بتواند بیشترین نیروی بَرا را در حین حرکت فراهم کند.
این بدان معنی است که هواپیما می‌تواند در سرعت‌هایی کمتر در مقایسه با هواپیمایی معمولی در همان اندازه، از زمین برخاسته یا فرود بیاید، و نیاز به باندهای کوتاه‌تری دارد. و مخزن آن، می‌تواند علاوه بر هلیوم، با بار نیز پر شود.
حالا هاورکرافت با چرخاندن یک پروانه افقی که در پهلوی هواپیما نصب شده، می‌توان هواپیما را به طور عمودی از زمین بلند کرد یا آن را پایین آورد. به گفته گامالیف، هواپیما حتی می‌تواند وقتی روی زمین قرار دارد نیز، با حبس باد در فضای زیر بدنه، تبدیل به هاورکرافت شود.
گامالیف می‌گوید: «هلیوم با ایجاد شرایط مشابه بالون، امکان صعود و فرود در باندهای بسیار کوتاه را می‌دهد؛ ولی با توان حمل بار بسیار بیشتر از هلی‌کوپتر (بالگرد). ویژگی‌های هاورکرافت هم احتمال فرود روی هر سطح، مثل آب یا برف را بیشتر می‌کند و این می‌تواند برای ارسال سریع بار به جاهای دور، مانند سایت‌های جدید اکتشاف نفت، به کار گرفته شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان dashtak و آدرس dashtak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1